Welkom Algemeen

Dit is het Odulphuslyceum

Wij zijn Odulphus

Het Odulphuslyceum is een school voor havo, atheneum en gymnasium. De school telt op dit moment ca. 1500 leerlingen. Twee derde van de leerlingen haalt een vwo-diploma, een derde een havo-diploma. Onze gymnasium-afdeling is verreweg de grootste in de regio Tilburg. Onze havo-afdeling werkt volgens een uniek concept en zit in een apart gebouw.

Sterk in vertrouwen

Onze school bestaat al sinds 25 september 1899! Het is geen traditionele school, maar wel een school met gevoel voor traditie. Leerlingen voelen zich snel thuis op het Odulphus. Een school waar voor iedereen veel ruimte is om ideeën en talenten te ontplooien. Onze wapenspreuk luidt ‘Fortis in Fide’ oftewel 'sterk in vertrouwen'. Vertrouwen als basis voor alle onderlinge relaties en contacten. Dat betekent dat er veel kan en veel mag binnen de afgesproken en vaak vanzelfsprekende kaders.

Haal het beste uit jezelf

Een prima sfeer en een veilige omgeving zijn randvoorwaarden om een zo optimaal mogelijk studieklimaat te creëren. Wie met plezier en zin naar school komt, presteert beter en haalt goede resultaten. De lat ligt hoog. We dagen leerlingen uit om het beste uit zich zelf te halen en durven daaraan eisen te stellen. We kijken daarbij altijd naar het individu, bieden maatwerk waar nodig en zijn bereid om onconventionele oplossingen te bedenken. Onze doorstroom- en eindexamenresultaten zijn prima.

Schoolgids

Een papieren schoolgids reiken we niet meer uit. Alle informatie staat op de website. Die vormt de spil in onze communicatie. Dan moet je geen dingen dubbel doen. Een goede zoekmachine brengt u snel bij de gewenste gegevens. Op veler verzoek hebben we een aantal zaken uit de site gebundeld en er een eenvoudige digitale schoolgids van gemaakt. Zonder toeters en bellen, foto's of illustraties. Als extra service dus voor de 'liefhebbers'.